Sekswerknieuws nu 1 week op twitter

Zo luitjes even een eerste verslagje van het twitterfront.

Ik ben nu een week bezig op twitter. Mijn eerste bevinding is een waarschuwing:

LET OP ! – TWITTER IS VERSLAVEND !

Ik had dat kunnen weten. Ik ben nu eigenlijk fulltime op twitter en zou daarmee de rest van mijn leven door kunnen gaan, zo veel is er te vinden en beleven. Leuk wel, maar gaat ten koste van andere dingen die ik eigenlijk ook wil(de) doen.

Vrijwel real-time op de hoogte blijven van vrijwel alles, en evt. onmiddelijk kunnen reageren. Een ontzettend fantastische uitvinding. Wel jammer dat het allemaal van een bedrijf is wat het uiteindelijk voor het zeggen heeft. Dit is m.i. duidelijk een publiek belang. Maar dat is niet een discussie die Sekswerknieuws aan wil gaan, alleen een opmerking terzijde.

De eerste resultaten:
– 44 uitgaande tweets (wv ruim 1 / 3 retweets), waarvan sommigen goed ontvangen en m.i. geen echte blunders

– 30 inkomende volgers – welkom – waarvan ongeveer de helft belangrijke medestanders (sekswerkers en bondgenoten), wat ongeveer de helft is van alle belangrijke medestanders (in NL) die op twitter bij mij bekend zijn. Hier ben ik dus zéér blij mee! Bedankt voor jullie interesse.

– 173 tweets als favorieten aangemerkt. Dit is al een mooi archiefje van de strijd waar Sekswerknieuws over wil berichten

Ik begin nu al wel te merken dat er een bottleneck optreedt waar ik naar ik vrees in de toekomst steeds meer last van zal gaan krijgen: Hoe verder ik naar beneden scroll, bijvoorbeeld op mijn favorieten-pagina of startpagina, hoe trager mijn browser reageert. Om in de oudere favorieten van iemand die er bv. 1000 heeft te gaan zoeken is bijna niet te doen. Hetzelfde geldt voor lijsten van gevolgden.

Ik heb met succes een paar terugvolgers binnengehaald (en ook leuke tweets ontvangen!) door anderen te gaan volgen. Ik zou dat wel grootser aan willen pakken, maar dan zou mijn eigen gevolgdenlijst zo lang worden dat ik er praktisch geen inzage meer in zou hebben. En dat zal ook gaan gebeuren met mijn volgerslijst als die zo lang wordt als ik ‘m wil hebben. 😉

Ik volg (enkele uitz. daargelaten) nog geen tegenstanders en heb hen ook nog niet direct aangesproken, afgezien van mijn laatste tweet aan Willem Buunk en de Utrechtse gemeenteraad

“@willembuunk Heeft de Raad weer een smoesje gevonden om het #NZP op de nog langere baan te schuiven? @utrechtstrijdt #raad030 #zandpad”

We zullen zien of dit wat gaat opleveren.

Mijzelf kennende zal ik in de toekomst vaker de strijd aangaan. Hopelijk ‘maak’ ik daarmee ook nieuws, maar dat moet blijken. Voornamelijk wil ik twitter echter gebruiken om nieuws te verzamelen en door te geven en om te ‘netwerken’ met medestanders. (Dit heeft overigens al een goed gesprek opgeleverd.)

Iets wat ik hier ook wil vermelden is mijn vraag aan SOAaids. Ik citeer hieronder de hele conversatie:

————

Swn: “@soaaids_nl Is het mogelijk om ergens ANONIEM een soa-test te doen? Zo ja wat kost zoiets dan? Sinds epd-LSP vertrouwen totaal weg in h.a.”

SOAaids: “Sekswerknieuws Anoniem testen op soa kan bij de GGD. Voor sekswerkers is dit gratis: Waar testen, Zoek een GGD-soa-poli bij jou in de buurt

Swn: “Thx, @soaaids_nl Echt anoniem? En wat kost het voor Niet-sekswerkers? (bij benadering, verschilt mogelijk per gem.)”

SOAaids: “@Sekswerknieuws wat n soatest kost hangt van n hoop af, welke risico’s heb je gelopen, wat is er nodig etc.”

KanStaandPijpen: “@soaaids_nl Vroeger was het voor klanten ook gratis bij GGD. Nu niet meer. Slechte zaak, gaan ze nog minder testen. @Sekswerknieuws”

Swn: “@KanStaandPijpen @soaaids_nl Anonimiteit vind ik belangrijker, maar je hebt helemaal gelijk: Hoe lager de drempel des te beter.”

————

Een leuke conversatie, waaraan ook KSP (met stip mijn favoriet op twitter) een bijdrage leverde. Dank KSP!

SOAaids is weliswaar van de overheid, maar beschouw ik niet (zoals de ovh in t algemeen eigenlijk wel) als tegenstander.
Ik ben wel van plan om uit te proberen of anoniem testen inderdaad mogelijk is, want ik kan dat eigenlijk niet geloven, de overheid kennende. En ik ben benieuwd wat het kost.

Sekswerknieuws is een groot voorstander van veilige seks, met name uiteraard bij wisselende contacten. Consequent condoomgebruik van beide (/alle) betrokkenen is hierbij uiteraard het belangrijkste, maar voor de zekerheid blijft het belangrijk om af en toe te testen. Ik hoop daarom nog meer aandacht aan dit onderwerp te besteden.

Geef een reactie

